Testul DaF – examenul cel mai greu din viata mea

   Testul DaF este un examen foarte complex din limba germana, care este recunoscut in toata lumea.  Cum este examenul Cambridge-ul din engleza. De fapt, TestDaF  este denumirea prescurtata a sintagmei “Test Deutsch als Fremdsprache, adica „Test of German as a foreign language” sau in romana  „test de germana ca limba straina. ” Asadar, testul trebuie luat mai ales de  persoanele  straine care vor sa studieze in Germania sau sa faca un Master  fiindca pentru cei ce vor sa faca un Ausbildung  este nevoie doar de un certificat B2.  Eu am terminat in Germania cursul C1 si m-am gandit sa incerc sa dau testul cu toate ca nu prea am fost sigura pe germana mea. M-am interesat la insitutul unde facem cursul C1 cum pot sa ma inscriu la test DaF si am aflat ca inscrierea se face numai pe portalul: http://www.testdaf.de .

 A trebuit sa-mi fac un cont, sa completez diferite date, cum ar fi: nr. pasaport, nume si prenume, tara, oras, etc…chiar si cate ore de germana am terminat pe la cursuri si cate ore m-am pregatit pentru acest examen….(daca ai sub 800 de ore de germana, nici nu te lasa sa te inscrii). Pe langa toate acestea, am mai platit si suma de 130 € pentru participarea la examen. Inscrierea are loc cu o luna inainte de examen, adica intr-o perioada de 2 saptamani trebuie sa te inscrii, cand aceasta perioada a expirat nu mai ai dreptul sa te mai inscrii, chiar daca au mai ramas locuri libere. Acest test se  da de 4-5 ori pe an, este national si cu subiect unic ( cum este bacalaureatul  in Romania) Asa ca m-am pus pe invatat….

Examenul are 4 parti:

citit (Leseverstehen) = intelegerea unui text citit
auzit ( Hörverstehen )=intelegerea unui text auzit
scris (Schriftlicher Ausdruck)= exprimare in scris
oral (Mündlicher Ausdruck)= exprimare orala

Cititul si Auzitul, la randul lor se impart in alte 3 parti. Textele sunt cu termeni stiintifici, sociali si logici, cu astfel de texte nu te intalnesti  zi de zi, nici in ziare nu le gasesti. Mi-am cumparat mai multe carti de “antrenament” acasa si asa am putut sa imi dau seama mai bine cum sta treaba. La scris, exista un tabel, o schema ori o diagrama pe o anumita tematica si pe timpul examenului trebuie sa justifici cu vocabularul tau logica desenului, de ce crezi ca este asa, care este opinia ta si sa apreciezi cu puncte pozitive si negative respectiva problema, sa comentezi cum este  tratata tema aceata in tara ta de provenienta, s.a.m.d…

TestDaF-Logo

La oral ai 7 puncte de rezolvat, din care 2 statistici sau tabele de descris si 5 puncte unde trebuie sa dai sfaturi in germana, sa descrii o situatie sau sa aduci niste exemple de la tine din tara.Treaba este destul de complicata, ei vor sa te testeze cum se zice….de la A la Z.

Asa ca m-am pus cu burta pe carte!!!

Mi-am cumparat mai multe carti de pe site-ul: http://www.amazon.de  sub denumirea de testDaf  training, dar puteti sa luati si cursuri separate pentru acest test, am auzit ca o sedinta costa undeva pe la 40€. Mi s-a parut extrem de scump, asa ca am zis ca ma pregatesc singura acasa.   Exista pe site-ul lor ( http://www.testdaf.de) doua modele de examen pe care le puteti incerca Vorbereitung , respectiv Modell 02 si Modell 03.
Pana la urma am ajuns la examen,… in total am fost 5 participanti, din care 2 rusoaice, un sud american , o coreanca si, bineinteles, eu. 

Am inceput cu cititul. Mi s-a parut atit de greu, incat imi venea sa plec din sala si sa las totul balta…dar am strans din dinti si am ramas. Cititul are 3 parti.  Prima contine niste anunturi din mica publicitate, adica niste persoane vor anumite lucruri din ziar, pana aici totul pare simplu, problema este ca……aproape toti cauta acelasi lucruri si ca anunturile sunt cam la fel (aici exista doar o varianta de raspuns).  A doua parte a probei este  un text, adica un pasaj dintr-o statistica cu extrem de multe detalii (aproximativ pana in 2000 de cuvinte) si vreo 10 intrebari cu 3 variante de raspuns unde numai una este corecta.  A treia parte,  un chestionar cu  alte  10 intrebari cu 3 variante de raspuns adica: adevarat, fals sau nu scrie in text. Pentru partea de citit ai la dipozitie 50 min. plus 10 min. sa treci raspunsurile in chestionar.  Am facut o pauza de 10 minute si am trecut la auzit. Primesti un altfel de chestionar tot cu 3 parti. Prima parte este o conversatie intre 2 persoane, unde povestesc o intamplare din viata lor si tu trebuie sa completezi spatile goale la intebari… Problema este ca o descriu asa de repede ca nici nu esti pe faza sa scrii (apropo aici trebuie scris dupa dictare… adica de pe C.D.), conversatia o auzi numai o data.  A doua parte cuprinde  un intreviu auzit la  radio si ti se cere sa completezi niste spatii goale dintr-un  text pe care il auzi o singura data.  A treia parte, auzi pe cineva citind un text stiintific, unde iar trebuie sa scrii dupa dictare.  Aceasta parte o auzi de doua ori. Deci, destul de naspa……….

La scris, am primit o statistica care trebuia analizata, justificata in amanunt si sa scrii la aceasta tematica cum este la tine in tara, lucruri pozitive si negative, sa dai exemple. Nu se pune atat accentul pe greselile de ortografie, cat pe logica si explicarea textului, ordinea de idei, astfel ca textul sa fie inteles.  Am citit prin cartile de test DAF ca este mai importanta exprimarea proprie decit explicarea statisticii.

Partea mai nasoala este la oral. Credeti-ma ca am dat multe examene orale, dar acesta a fost cel mai greu ! Te pune in fata unui computer, unde acesta este examinatorul  care trebuie sa te asculte, sa te inregistreze si la sfarsit sa iti dea si nota…. Primesti un caiet cu 7 subiecte de rezolvat, computerul ti le citeste si iti spune ce ai de facut. Primul punct este sa te prezinti la telefon si sa incerci sa obtii informatii pentru un curs, o slujba sau ceva de genul asta… Ai 30 sec. sa te pregatesti, auzi un bip cand timpul  de pregatire s-a sfarsit,  apoi trebuie sa vorbesti 30 de sec.  La al doilea punct trebuie sa prezinti o situatie din tara ta, depinde de subiect, la mine a fost daca exista multi oameni care merg pe bicicleta in Romania. Tot asa te pregatesti 1 min si vorbesti tot 1 min.  La al treilea si al patrulea punct, trebuie sa prezinti o statistica, un tabel sau o schita, sa analizezi puncte pozitive sau negative, sa iti spui parerea despre  aceasta statistica.  Aici ai 3 min. pentru  pregatire  si 2 min. pentru raspuns.  La al cincelea, saselea si al saptelea punct  trebuie sa dai un sfat, sa rogi pe cineva sa te ajute la ceva anume, sa organizezi o petrecere sau o excursie, s.a.m.d.  Exista tot asa 1 min., 2min., respectiv 30 sec. sa te pregatesti si 2 sau 2,5 min.  sa vorbesti.
Deci tot examenul oral dureza cam 30 minute. Dupa aceasta lasi castile jos si ai de asteptat 6 saptamani pana vei afla rezultatul. Rezultatul tau il vei primi pe mail, care este confidential si la o saptamana vei primi si diploma prin posta. Nu vreau sa ma laud dar am obtinut nota 4 din 5, adica exact atit cit am avut nevoie pentru inscrierea la master. 

Ca sa  inchei acest material, as dori sa va sfatuiesc pe toti cei care isi doresc sa dea acest examen sa se pregateasca foarte riguros.  Nu este un examen de glumit si nici nu ai cum sa il fentezi, adica sa te pregatesti la o parte mai bine si la una mai putin cum am mai facut prin facultate prin Romania. Va doresc mult succes!!!

                                  Laura Cristina Fuss 

 

  fluture   Socinro va informeaza:

              S-au stabilit datele din 2019 la care se desfasoara  examenul DaF  in toata lumea.  Astfel, in Romania ele vor fi organizate de Centrele Culturale Germane din Bucuresti, Timisoara, Cluj, Sibiu, Brasov si Iasi . Acest examen este cu plata. Costa 130 de euro in Germania sau contravaloarea in lei in Romania, iar plata se face cu cardul la inscriere sau online.  Datele de desfasurare ale  examenelor, perioadele de inscriere si datele comunicarii rezultatelor le gasiti in tabelul de mai jos.

Data examen                  Per. de inscriere            Public. rezultate
13.feb.2020                      21.11.19 – 16.01.20              26.03.20
22.apr.2020                      26.02.20 – 27.03.20              03.06.20
03. Juni 2020                    08.04.20 – 06.05.20              15.07.20
22. Juli 2020                      27.05.20 – 24.06.20              02.09.20
10. Sept 2020                    16.07.20 – 13.08.20              22.10.20
10. Nov.2020                     15.09.20 – 13.10.20              22.12.20

Cetatenii romani care doresc sa se inscrie la acest test in Germania pot obtine informatii suplimentare de la adresa https://www.testdaf.de , iar cetatenii romani care doresc sa sustina acest examen in Romania pot obtine informatii suplimentare de la personalul centrelor organizatoare pe care le gasiti pe harta de mai jos.( apasati cu mouse-ul pe iconita)

 

Prüfungen weltweit

Bitte achten Sie bei der Auswahl eines Prüfungstermins darauf, dass die Auswertung der Leistung in der Regel 6 Wochen dauert. Bitte gleichen Sie daher den geplanten Termin der Ergebnisbekanntgabe mit den Bewerbungsfristen an den Universitäten ab und wählen Sie so den passenden Termin. Vor dem in der Spalte Ergebnis angegebenen Datum ist keine Auskunft über die Ergebnisse möglich.

 

12 gânduri despre „Testul DaF – examenul cel mai greu din viata mea”

  1. Buna ziua,

    Intradevar nu este usor acest test..din cate am citit mai sus semana foarte mult cu testul de recunoastere a lb. germane DEUTSCHES SPRACHDIPLOM ZWEITER STUFFE, eu l-am dat in Brasov, in mai 2002, puteai doar la un singur liceu din Brasov sa-l dai..eu cum nu eram la acel liceul a trebuit sa dau o pretestare sa intru in acele examene..eu nu le-am dat in fata unui calculator, ci direct in fata unei comisii venita direct din Germania..mi-e una nu mi-a fost greu pentru ca am locuit cinci ani in Germania..insa pentru cei care sunt la inceput e destul de greu..daca ar fi sa invat acum de la zero limba germana nu stiu daca as avea rabdarea necesara..dupa cum imi place mie sa zic..lb germana este o lb foarte frumoasa, dar si foarte grea…dar si dupa ce o inveti e ca mersul pe bicicleta..nu ai cum sa o uiti..conteaza dupa mine si foarte mult unde anume inveti o lb..daca o inveti in RO sau in tara respectiva…cand am ajuns prima data eram copil..nu stiam deloc lb germana. Am intrat la scoala si am invatat. Clar inveti mai usor ca copil.
    Laura are dreptate, nu ai cum sa trisezi la acest examen ori stii ori nu stii..
    Va doresc multa bafta celor care vor sa-l dea, Cu drag, Diana

  2. Salutare! As avea si eu 2 intrebari: ai idee daca difera testul DaF de testul Goethe Zertifikat B2 (ma refer din punctul de vedere al structurii, dificultatii, temelor de abordare etc)? Cam cat ti-a luat sa te pregatesti pentru DaF si cat timp ai studiat germana? Multumesc!

  3. Ana Maria, iti raspund eu fiindca Laura Fuss este fiica mea si stiu cum a fost. Laura a obtinut in Romania Zertifikat B2, s-a dus in Germania si cind sa se inscrie la C1 a dat examen. Ei bine,in urma examenului a fost retrogradata de la B2 la B1, asa ca a facut din nou B.2 si apoi C1. Dupa C1 a dat examenul DaF. Raspuns concret: a studiat un an pentru DaF in Germania si l-a dat numai dupa absolvirea lui C1. In consecinta, este o diferenta de nivel intre B2 si DaF.

  4. Sunt foarte utile sfaturile dvs. referitor la subiectul de mai sus si multumim pentru ele. Intrebarea mea ar fi: in conditiile detinerii carui certificat se poate face un Ausbildung in Germania? Cu Telc din cate am inteles nu se poate studia nimic, indiferent de nivelul de limba dovedit iar cu certificatul Goethe si DaF se poate DAR …ca sa fii acceptat la testul DaF trebuie sa dai un soi de ,,pretest,, inainte, ori cum? Am un certificat B1 Telc luat si studiat in Germania iar acum ma pregatesc pentru examenul B2 Goethe Zetifikat. In conditiile in care DaF test se pare ca este cel mai valoros in materie de diplome limba germana pentru strainii din afara Germaniei care invata aceasta limba, atunci sa ma mai stresez cu examenul B2 pentru test Goethe ori sa trag puternic doar pentru DaF??? Vreau sa studiez aici mai departe un Ausbildun ori un Master. Bani aruncati aiurea intr/un sistem de scolarizare german eficient care produce profit pe spatele imigrantilor. Mi/a luat ceva timp pana m-am lamurit cum functioneaza aici lucrurile. Momentan exista testele Telc (B1,B2,C1…etc) si Goethe (B2,C1,C2….etc) dar din toate spusele un certificat DaF acopera absolut toate necesitatile unui cetatean strain pentru studiu post liceal, universitar ;i post-universitar in Germania. Corect? Ce ma sfatuiti sa fac?

  5. Buna,
    Eu as dori sa ma pregatesc pentru examenul B2 Goethe Zertifikat. Cunostintele mele de limba germana sunt destul de putine, in sensul ca am dobandit notiuni de baza. Ma descurc cel mult sa citesc un articol de presa destul de scurt si simplu sau ca si turista, dar stiu ca nu e imposibil sa ajung la nivelul la care trebuie. Intrebarea mea este, ce carti mi-ar trebui? Pana sa ma apuc de cele pregatitoare pentru examen, cred ca mi-ar trebui niste carti de gramatica, exercitii… In librarii am intalnit multe de la editura Niculescu, mie nu mi se par atat de utile. Deci as vrea ceva mai serios, daca pot sa spun asa.
    Multumesc!

    1. La fiecare Modul absolvit vei primii pe foile respective şi orele fācute. De exemplu B1 are 600 de ore .

  6. Buna ziua!stie cineva daca in Germania de poate face un liceu la seral?am 30 ani si doar 8 clase cu certificat de capacitate.As vrea sa fac un Ausbildung in Germania dar am înțeles ca am nevoie de 10 clase.stie cineva ceva despre?multumesc

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.